Besøgstal eksploderer på Science Museerne: Over 20.000 besøgende i januar

Et rekordhøjt besøgstal i efterår og vinter 2018 var bare starten. På Steno Museet er besøgstallet i januar 2019 mere end fordoblet i forhold til januar 2018. Derfor udvider museet nu åbningstiden med to timer hver dag i vinterferien.

Vinterferien på Steno Museet står i rumrejsens tegn. Miniudstillingen First-Step om 50-året for månelandingen, Andreas Mogensens rumkapsel, museets special-byggede StenoKapsel til børneastronauter, StopMotion Rumfilm, planetarieforestillinger og mulighed for at rejse til fjerne verdener. Det er nogle af de ting, museet tilbyder i vinterferien Rumrejsen 2019. Science Museernes direktør Bent Lorenzen forudser, at det vil tiltrække mange børnefamilier. Måske også endnu flere end museet plejer i vinterferien. Derfor udvider Steno Museet nu åbningstiden.

“Astronomi plejer at være et tilløbsstykke. Fx havde vi for to år siden besøgsrekord i vinterferien om Mars med over 6000 gæster på de ni dage,” fortæller han. “Men siden da har vi fået to nye udstillinger og mulighed for at udstille Andreas Mogensens rumkapsel. Det kan vi i den grad mærke på det daglige besøgstal, hvor tallet er mere end fordoblet på Steno Museet i januar 2019 i forhold til januar 2018. I det perspektiv har vi også en formodning om, at der vil komme mange gæster i vinterferien. Vi kan ikke gøre museet større, men vi kan udvide åbningstiden og på den måde give mere plads til de besøgende.”

Samlet har der været næsten 7000 flere gæster på Science Museerne i januar 2019 i forhold til januar 2018.

I alt har der været 20.752 besøgende på Science Museerne i denne januar måned i forhold til 13.864 besøgende sidste år.

Vinterferien: Rumrejsen 2019

Lørdag 9.2-søndag 17.2.

Udvidet åbningstid alle dage kl. 9-17. Alle aktiviteter kl. 10-16. Gratis adgang under 18 år. Fra 18 år 30 kr.

Besøg også Væksthusene i Botanisk Have

Mandag-fredag kl. 9-17, lørdag-søndag kl. 10-17. Gratis entré.