Vinterferie på Steno Museet: Rumrejsen 2019

Steno Museet søger superseje børneastronauter i vinterferien 9.-17. februar 2019. Åbningstiden er udvidet kl. 9-17. Alle aktiviteter er kl. 10-16.

I vinterferien på Steno Museet kan man trække i rumdragten og tage en selfie i den specialbyggede StenoKapsel. Få fornemmelsen af, hvordan det er at sidde i en rumkapsel og prøv at kommunikere med StenoKapslens kommunikationsudstyr.

Få spændende viden om astronomi og naturvidenskab, oplev det ydre rum og besøg fjerne planeter

Gratis adgang under 18 år. Fra 18 år 30 kr. Alle dage kl. 10-16.

Rejsen til fjerne verdener

Opdag det ydre rum og besøg måner & planeter. Tag med på en opdagelse ud i rummet, hvor vi besøger måner, planeter og fjerne verdener. Hvordan rejser vi? Kan vi dykke ned under isen på Jupiters måne Europa. Kan vi nogensinde nå helt ud til lava-planeten Kepler 78b, der kredser rundt om en fjern stjerne? ?

Tag en RumkapselSelfie

Træk i rumdragten og tag en selfie i den specialbyggede StenoKapsel. Få fornemmelsen af, hvordan det er at sidde i en rumkapsel og prøv at kommunikere med StenoKapslens kommunikationsudstyr.

Lav en RumrejseFilm

Sæt fantasien på astro-turbo og lav din egen eventyrlige StopMotion-film om rejsen til fjerne planeter. Hvilken verden vil du rejse til, hvem skal med og hvad skal din film handle om? Med lego-figurer og mini-rumkapsler. Del din film med dine venner på YouTube.

First step: 50-året for månelandingen

I år er det 50 år siden, den første mand gik på Månen. Se mini-udstilling med de seje MoonWalkers, og oplev historiens vingesus. Hvem var de 12 måneastronauter egentlig? Hvornår var de på Månen? Hvilken teknologi brugte de? Oplev historier fra dengang i tekst og billeder.

Opdag stjernerne

I Planetariet kan du opleve stjernehimlen og se, hvor på himlen du kan finde satellitter, planeter og fjerne verdener.

Kl. 11, 13 og 15. Dørene lukkes præcis!

Entré pr. person 30 kr.  Anbefales fra 6 år.

Se rumkapslen

I vinterferien kan du også opleve den danske astronaut Andreas Mogensens rumkapsel.

Oplev også

Gå på opdagelse i de to nye udstillinger ”Videnskab er lidenskab”og Det nysgerrige menneske”.

Besøg også Væksthusene i Botanisk Have.Mandag-fredag kl. 9-17, lørdag-søndag kl. 10-17. Gratis entré.