Det strømmer ind med unge på Steno Museet

I hele uge 37 kan landets unge mellem 18-27 år få en solid kulturinsprøjtning på et bredt udsnit af landets kulturinstitutioner. Også på Steno Museet, hvor der i ugens første dage har været et stort rykind af unge med lyst til at komme gratis på museum og opleve naturvidenskab tæt på.

Sidste år satte den nationale ungdomskulturuge K7 nye rekorder, da ikke færre end 50.000 fribilletter til en bred vifte af museer, kunsthaller og teatre blev indløst af unge mellem 18-27 år i uge 37. I år er det med endnu mere kultur på programmet med tilføjelsen af otte koncerthuse fra hele landet, der inviterer de unge til klassiske koncerter til stærkt reduceret pris. Mere end 180 museer giver fri entré, og 20 teatre tilbyder ungdomsbilletter til 40 kroner i hele uge 37.

I uge 37 kan landets unge tage deres venner under armen og få en solid kulturinsprøjtning på et bredt udsnit af landets kulturinstitutioner. Initiativet løber for fjerde år i træk og bygger videre på sidste års enorme succes, hvor et rekordstort antal unge greb chancen for at opleve kulturen på en ny og lettere tilgængelig måde. Som del af den landsdækkende kulturuge K7 kan alle unge til og med 27 år nyde fri entré på mere end 180 museer, kunsthaller og oplevelsescentre på kryds og tværs af hele Danmark.

På Steno Museet har alle unge 18-27 år gratis adgang i perioden 12.–17. september 2023. Unge under 18 år har altid gratis adgang.

Læs mere på https://www.k7k7.dk