Fuldmåneaften om Geminiderne

Søndag 3. december kl. 20 er det igen tid til spændende Fuldmåneaften. Denne gang handler det om "Geminiderne og andre stjerneskudssværme."

Enhver som nyder en stjerneklar nat kan fascineres over stjerneskud, og i almindelighed vil man kunne opleve 6-7 stjerneskud i timen.

Søndag 3. december kl. 20 er der igen Fuldmåneaften i Planetariet på Steno Museet. Denne gang med  astronomiformidler og idehistorie-studerende Marcus Lee Naldal, som fortæller om, hvordan stjerneskud har fascineret mennesker i forskellige kulturer. Han vil bl.a. fortælle om stjerneskudssværmen Geminiderne, hvor radianten befinder sig i stjernebilledet Tvillingerne (lat. Gemini). Geminiderne topper i aktivitet den 13/12-14/12 hvert år, hvor man kan være heldig at opleve flere snese stjerneskud i timen.

Det og meget andet kan du høre mere om til den kommende Fuldmåneaften på Steno Museet. Der er et begrænset antal pladser, så køb billet i god tid.