Jens Christian Skou er død

Læge og fysiolog fra Aarhus Universitet, professor Jens Christian Skou, som modtog den mest eftertragtede hædersbevisning, Nobelprisen, døde i går mandag 28. maj 2018. Han blev 99 år

”Jens Christian Skou var en disciplineret og original forsker, som kom ind fra sidelinjen og løste en af de helt store gåder i cellebiologien” siger museumsinspektør Morten Arnika Skydsgaard ”Vi var så heldige at få et tæt samarbejde med både ham og hans familie i forbindelse med dokumentationen af hans liv og virke, som skal indgå i vores kommende udstilling om forskerliv. Vi er meget beærede over, at vi kan være med til at videreformidle hans forskning, hans enorme betydning for Aarhus Universitet og samtidig løfte sløret for, hvordan et liv i forskning tager sig ud.”
Udstillingen om forskning og forskerliv, som inkluderer Jens Chr. Skous bevarede kontor, åbner på Steno Museet 8. oktober 2018, samme dag, som Jens Christian Skou ville være fyldt 100 år.
Foto: Jesper Søhof og Science Museerne

Læs mere på Aarhus Universitets hjemmeside: