Botanisk Have fylder 150 år

Tirsdag 27. juni fylder Botanisk Have 150 år. Derfor holder vi en fest fra lørdag 24. juni- tirsdag 27. juni kl. 10-17 i Væksthusene og Botanisk Have under overskriften Hjerte for naturen.

Væksthusenes vilde baghave
Det vil være muligt at komme på gratis rundvisninger i Væksthusenes vilde baghave, når Botanisk Have fylder 150 år. Foto: Maria Randima, AU foto, Aarhus Universitet

Her kan hele familien være med til at fejre det runde tal og deltage i spændende, sjove og lærerige aktiviteter, som alle handler om naturen, og hvordan vi kan være med til at passe på den.

• Byg din egen fuglekasse.
  • Byg lækre insektresorter, og find ud hvilke værelser, der passer bedst til de enkelte insekter.
  • Tag på tidlig morgen fugletur.
  • Tag på botaniktur i Botanisk Have,
  • Hør spændende foredrag.
  • Oplev botanisk inspirerede kunstudstillinger.
  • Besøg de forskellige grønne foreningers spændende boder med fx tropiske orkideer, pileflet, opformering af planter, design dit eget bed og naturpleje.

Alle aktiviteter er gratis.

Se programmet

Fakta

Botanisk Haves Venner, Haveselskabet, Danmarks Naturfredningsforening, Verdens Skove, Arternes Aarhus, Jydsk Orchide Klub og Science Museerne står bag fejringen.

Botanisk Have blev etablevet 27. juni 1873 af Haveselskabet. I dag passes Botanisk Have af Botanisk Haves venner, Science Museerne og Aarhus Kommune.