Send sanserne på opdagelsesrejse på Steno Museet i sommerferien

Alle dage kl. 10-16. undt. mandag i sommerferien 29.6-11.8. Oplev science med alle sanser. Tag familien med på en aktiv sommerferie med hjernefitness på Steno Museet. Træn de små grå med astronomi, opgaver og andet spændende science, når Steno Museet slår dørene op for sommerens museumsaktiviteter.

Foto: AU Foto

I sommerferien på Steno Museet sætter vi fokus på det, som hjælper os med at opleve verden, nemlig sanserne. Der er opgaver i museet og to daglige planetarieforestillinger.

Alle dage kl. 10-16 undt. mandag (lukket).
Alle aktiviteter foregår i perioden lørdag 29. juni - søndag 11. august 2024 kl. 10-16 med mindre andet er anført.

Oplev sommerhimlen i Planetariet

Det kan være svært at se stjernerne i de lyse nætters tid. Men ikke i Planetariet. Få en fælles, sanselig oplevelse under stjernehimlen. Lær at finde vej på stjernehimlen med Karlsvognen og de klare stjerner på himlen.

Pris 30 kr. når entréen er betalt. Anbefales fra 6 år. Alle dage (undtagen mandag) kl. 12 og kl. 14.

Sommer med science

Du har syv fantastiske sanser, som du bruger til at opleve verden med. I sommerferien på Steno Museet kan hele familien bruge deres sanser til at opleve naturvidenskab med. Gå på opdagelse i Steno Museets udstillinger om fx kropsidealer, CERN og videnskabshistorie, og løs opgaven.

Du kan også

blive klogere på planterne i den medicinske urtehave og læse de spændende historier i den gratis USEEUM-app.

Steno Museet, Aarhus Universitet
C. F. Møllers Allé 2