Elefanter indtager Aarhus i sommerferien

To flotte og farverige elefanter har bosat sig ved Science Museerne i 9 elefantastiske uger. Elefanterne er en del af eventet "Find elefanten- oplev Aarhus" og skal sætte fokus på psykisk sygdom.

Den ene står i Scienceparken, tæt ved indgangen til Ole Rømer Observatoriet. Den hedder "As Above", er skabt af kunstneren Björk Hijoort og skal bo der hele sommeren.

Den anden står i Botanisk Have Aarhus, tæt ved Væksthusene.  Den hedder "Cambodia Fauna 2", er skabt af kunstneren Peter Birk.

De to elefanter og 28 andre skal minde os om, at det er vigtigt at tale mere om psykisk sygdom.

"Find elefanten – oplev Aarhus’" er skabt af Psykiatrifonden  Du kan gå på opdagelse efter de 30 superflotte elefanterne i hele Aarhus og bruge det særlige bykort eller Find elefantens app til at finde dem alle.

Om eventet Find elefanten

I sommeren 2024 indtager en flok farverige elefanter Aarhus. De skal få os til at tale åbent om psykisk sygdom og vil udgøre en gratis og familievenlig kunstrute gennem Aarhus’ historiske gader og stræder. I ni elefantastiske uger kan både lokale og turister gå på opdagelse i byen og finde de mange elefanter mellem de store seværdigheder og byens gemte perler.

Alle elefanter er unikke kunstværker skabt af kunstnere fra ind- og udland.

Læs mere om eventet på https://findelefanten.dk/