RumSnak LIVE - På mission til Solen

RumSnak Live gæster Planetariet onsdag 11. maj kl. 19. Aftenens værter er astrofysiker Tina Ibsen og techjournalist Anders Høeg Nissen. Billetter efter først-til-mølle.

Solen er vores nærmeste stjerne, og kilden til livet på Jorden. Men selvom Solen i kosmisk forstand ligger lige rundt om hjørnet, gemmer den stadigvæk på mange mysterier, som nye rummissioner skal prøve at hjælpe os med at løse.

I denne RumSnak LIVE skal vi tale om, hvad vi ved om Solen, hvordan vi kan blive klogere på den, og på hvordan man designer missioner til Solen og tager højde for den ekstreme varme man møder. Vi kigger også tilbage på vores forståelse af Solen gennem tiden.

Kom med til liveoptagelse af podcasten RumSnak, hvor Rumsnak Live for første gang gæster det jyske og tager under stjernerne i planetariet på Steno Museet. Vi får besøg af tre spændende gæster, bl.a. fra Aarhus Universitet, som giver hver deres indblik i Solen med udgangspunkt i forskning, teknologi og videnskabshistorie.

Onsdag 11. maj kl. 19. Pris 100 kr.

Steno Museet

C.F. Møllers Allé 2