Science Museerne var nomineret til Bedste mellemrum

Science Museerne var nomineret til prisen for Bedste Mellemrum ved Aarhus Arkitekturpris 2024 for restaureringen af Ole Rømer Observatoriet. Selvom prisen ikke gik til observatoriet, glæder museerne sig over nomineringen.

Ole Rømer Observatoriet er netop designet til at skabe et stille rum i hverdagen, hvor besøgende kan fordybe sig og reflektere. Et "mellemrum" med andre ord.

De fem nye sciencehytter fremhæves som en vigtig del af projektet, der binder det jordnære sammen med det uendelige verdensrum, som observatoriet repræsenterer.

Science Museerne deltog ved prisoverrækkelsen i Rådhushallen sammen med de øvrige nominerede og lykønsker vinderne af de tre priser.

Selvom renoveringen er færdig, fortsætter udviklingen af observatoriet for at sikre, at det fortsat kan tilbyde spændende oplevelser for besøgende. Projektet er realiseret i samarbejde med C.F. Møller Architects samt bidragsyderne Realdania, Louis-Hansen Fonden, Salling Fondene, Nordea-fonden, Kongelunden Aarhus og Aarhus Universitet.