Sig ja til at lave små Ørsted-eksperimenter & få besøg af Steno Museets Elektro-cykelbud

Science Museerne søger børn fra Aarhus, der går i 4.-6. klasse, og som vil være med til at teste små Ørsted-eksperimenter derhjemme.

Børnene får på egen krop mulighed for at teste små Ørsted-forsøg fra hverdagen og på den måde både blive klogere på både H.C. Ørsteds tid og naturvidenskab. Da museet er lukket, hopper vores glade Elektro-bud på cyklen (med handsker) og bringer pakkerne direkte ud til børn og deres forældre. Pakken vil blive puttet i postkassen eller stillet udenfor døren.

Læringsforløbet spænder over fagene Natur/Teknik, Historie og Dansk. Målgruppen er elever fra mellemtrinnet. Vi søger i første omgang 10 børn. ElektroSalon består af små, sjove forsøg, hvor man samtidig dykker ned i H.C. Ørsted som historisk person, hans opdagelse af elektromagnetismen og dens betydning for vores samfund nu og i fremtiden. Derudover vil der være live digitalformidling baseret på forsøgene.

Har du og dit barn lyst til at være med til ElektroSalon og modtage Ørsted-eksperimenter pakket ind på en lækker måde, leveret direkte til din dør, så skriv til Mathias på moj@sm.au.dk senest onsdag den 25. marts for mere information og tilmelding.

Skriv navn, klassetrin, køn og postnummer. Alle oplysninger behandles naturligvis fortroligt.