Sommerferie på Steno Museet med sciencesjov og stjerneoplevelser

Steno Museet fejrer Videnskabsåret 2022 med masser muligheder for at undersøge og udforske. Hele familien kan fx eksperimentere med bevægelse og energi i den nye store kuglebane eller tage ud under stjernerne i Planetariet.

Det kan være svært at begribe, hvad energi er. Energi er overalt, den forsvinder ikke, men skifter imellem forskellige former. Men måske kommer man tættere på en forståelse af fænomenet, hvis man lægger vejen forbi Steno Museet i sommerferien. Her kan hele familien nemlig kaste sig ud i at bygge kæmpe kuglebaner i det nye ScienceLab.

Man kan også søge ind under planetariets stjernehimmel, udforske udstillingerne med ScienceBingo eller blive klogere på planterne i Den medicinske urtehave. Og så fejrer vi, at det er 50 år siden, at alle børn i Danmark fik ret til kommunal tandpleje.Så kom og del jeres tandlægeoplevelser!

Alle aktiviteter er i perioden lørdag 25.juni-søndag 7. august 2022 kl. 10-16 med mindre andet er anført. Mandag lukket.

Læs mere om sommerferien på Steno Museet